Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

23.12.04



16. De Portables - Girls Beware!
Postpop rock 'n' roll. Dat is het etiket dat Belgian Music.net erop plakt. Mij doet het vooral denken aan die ene plaat van The American Analog Set die ik in mijn bezit heb. Dromerige, meeslepende, intense, emotionele nummers. Maar dan iets minder traditioneel dan de band die tegenwoordig beter bekend staat als Amanset. De Portables gebruiken ook de nodige electronica in hun muziek. Het is dat ik hem nog niet op CD ben tegen gekomen, anders had ik dit album vast veel vaker geluisterd en was ie hoger geƫindigd.

17. The Go! Team - Thunder, Lightning, Strike
Dit was een van de verrassingen van het jaar voor mij. De recyclesamplepop van The Go ! Team klinkt dermate speels en opzwepend dat je er toch wel erg blij van wordt. Helaas fluctueert het niveau van de nummers wel heel erg. The Power Is On, Junior Kickstart en vooral Bottle Rocket zijn fantastisch, maar verder vind ik het toch wat minder allemaal. Gelukkig roept campy afsluiter Everyone's A V.I.P. To Someone zowaar Love Boat-achtige taferelen op, zodat het feestje wel in stijl wordt afgesloten. ;)

18. The Arcade Fire - Funeral
Alhoewel ik vind dat deze plaat op een mooie 18de plek is geƫindigd, ben ik toch geneigd me enigszins in te dekken. Funeral staat namelijk in menig lijstje (Pitchforkmedia, TinyMixtapes, etc.) helemaal bovenaan. Ik snap waarom, want dit is best een plaat waarvoor je helemaal zou kunnen vallen. Zelf deed ik dat ook wel voor nummers als Rebellion (Lies) en ook zeker de paar eerste tracks, maar een nummer als Neighborhood #3 (Power Out) vind ik toch niet heel bijzonder eigenlijk. Het is wel een plaat met groeipotentie en ik zal hem ook zeker veel blijven draaien. Wie weet stijgt ie nog wel als ik eind 2005 mijn jaarlijstjes reviseer.

19. The Dresden Dolls - The Dresden Dolls
Over dit plaatje kan ik weinig melden, eigenlijk. Cabaret, punk, theatraal. Door de piano hoor ik er zelfs Bowie (Aladdin Sane!) in. En da's nooit verkeerd. Ik ben dol op het maniakale van een nummer als Girl Anachronism. Dat The Dresden Dolls nog maar 's langs mogen komen.

20. Milanese - 1 Up
Milanese is een van de nieuwe wonderkinderen van WARP en bracht dit jaar zijn eerste album(pje) uit. 1 Up duurt nog geen half uur, maar is wel een verdraaid lekker plaatje. De voicesamples van de eerste track zijn wel wat vervelend, maar het is knap om te zien hoe Milanese in sommige tracks een mooie mengeling maakt van drum 'n' bass en idm. In een track als Iacom weet hij goed de snelheden van bassdrum en snaredrum te varieren, waardoor de een de ander vaak inhaalt. Erg vet. Hoogtepunt is echter Head Bocs, de afsluiter en zowaar een emotionele track. Wazige beats met mooie golvende geluiden.

2 Comments:

  • At 10:27 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Nice site!
    [url=http://mkewwwhv.com/cfgc/vrgy.html]My homepage[/url] | [url=http://lhkwblby.com/pzzm/levc.html]Cool site[/url]

     
  • At 10:27 p.m., Anonymous Anoniem said…

    Nice site!
    http://mkewwwhv.com/cfgc/vrgy.html | http://ddnsjebs.com/plmd/xefl.html

     

Een reactie posten

<< Home