Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

8.12.04

Alhoewel het al bijna een maand bekend schijnt te zijn, kan ik het als groot New Order fan niet laten ook hier te vermelden dat er volgend jaar een opvolger van Get Ready in de schappen ligt. Volgens Dertigers (via wie ik dit nieuws sowieso op het spoor kwam) gaat het schijfje Sugarcane heten en ligt het al in februari in de winkels. Van dat eerste ben ik niet zo zeker: via neworderonline kom ik wel te weten dat er in ieder geval een liedje op komt te staan dat Sugarcane heet. Ik ben erg benieuwd. Get Ready vond ik geweldig en ook de platen uit de jaren '80 vind ik stuk voor stuk prachtig. New Order is zo'n band waarvoor ik wel een jaar of 10 eerder geboren had willen worden. Wat kan er mooier zijn dan op je 14e, 15e, 16e - de leeftijd waarop muziek doorgaans het meeste indruk op de ziel achterlaat - Blue Monday voor het eerst horen.

Dertigers vroeg ook nog naar ieders favoriete New Order nummer. Voor mij is dat Temptation. Het is dat ik Blue Monday te vaak gehoord heb, daarom ga ik voor Temptation. Dat nummer kwam zo hard aan toen ik als 15-jarige britpopper Trainspotting zag. Ik was ook meteen op slag verliefd op Kelly MacDonald, die "oh, you've got green eyes, oh, you've got blue eyes" zingt onder de douche. In het volgende shot zie je haar en Ewan McGregor met haar ouders aan de ontbijttafel zitten, terwijl Temptation zachtjes uit de radio klinkt.