Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

8.1.05

Stokjeszut

1. Wat is de totale grootte aan muziekbestanden op je computer?
Iets meer dan 40GB. Maar als ik iets mooi genoeg vind, koop ik het en gooi ik de mp3s uiteraard netjes weg.

2. Wat is je laatst gekochte cd?
Kristin Hersh' Hips And Makers en Soundgarden's Superunknown. Twee albums die ik in een ver verleden op tape heb gezet, maar deze week voor weinig tegen kwam in de tweehandsbakken van de plaatselijke Plaatboef. Beetje bij beetje maak ik mijn oude bandjesverzameling (plusminus tweehonderd heb ik van die dingen) overbodig.

3. Wat is letterlijk het laatst geluisterde nr voor je dit bericht las?
Television's Marquee Moon. Meer een plaat voor een druilerige avond dan een lege zaterdagmiddag na een lange vrijdagnacht, maar het is een mooie soundtrack voor bij het EK Schaatsen. Prachtige tekst ook en natuurlijk een van de mooiste gitaarsolo's die ik ooit gehoord heb.

4. Geef 4 nrs door die je heel vaak luistert of die veel voor je betekenen.
Motorpsycho - Vortex Surfer. Alhoewel ik nu niet meer zo'n fanatieke Motorpsycho-fan ben als een jaar of 4 geleden, blijft dit nummer erg speciaal. Ontdekte het monumentale nummer met de cathartische oerschreeuw van Bent Saether na een heftige ruzie met mijn toenmalige vriendin en luisterde die nacht nergens anders meer naar.
Pulp - Common People. De kennismaking met Pulp, ook al waren ze me met vroegere singles ook wel opgevallen. Hoe vaker ik het hoor, hoe harder ik meezing en hoe meer ik me lijk in te kunnen leven in de venijnige tekst over het snobistische Griekse meisje. Zelfs 10 jaar na dato nog.
Fools Garden - Lemon Tree. Ergens is dit alleen maar een flauw radio2-deuntje, maar ik vind het een mooi lief liedje dat me doet terugdenken aan mijn tijd in Moskou. Ik hoorde het daar in een supermarkt en sindsdien is Lemon Tree onlosmakelijk verbonden met mijn verblij(v)(f)(en) aldaar. De volgende ochtend ging ik weer naar huis.
Belle and Sebastian - Legal Man. In tegenstelling tot eerder genoemde nummers draai ik dit ook nog heel vaak, maar ik heb er ook wel mooie herinneringen aan. Ik houd van bands waarin de jaren '60 zo nostalgisch doorklinken dat je bijna zou verlangen naar een teletijdmachine, dus dan zit je met Belle and Sebastian (of Broadcast of Stereolab) en een liedje als Legal Man wel snor natuurlijk. Daarbij draaiden ze het ook bij de afterparty van het concert van B&S, alwaar ik een van de leukste avonden/nachten van 2004 beleefde. Dansen! Dansen! Dansen!

5. Aan welke 3 (4 of 5 is te zot) personen geef jij het stokje door en waarom?
Breun. Ik ben benieuwd waar hij mee op de proppen komt. Bovendien is het een goed excuus om even het linkje naar zijn site op mijn log te vernieuwen, aangezien hij net verhuisd is.
Fireflies. Omdat hij nog niet gelogd heeft in 2005. :)
Stereo. Geen idee of Joris zich met dit soort weblogpraktijken in laat, maar Stereo was zo'n beetje het eerste weblog dat ik ontdekte. Vandaar.

5 Comments:

Een reactie posten

<< Home