Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

24.9.04

Ik ben bestuurder-af! Het was een bijzonder jaar, maar op een gegeven moment mocht er ook wel 's een eind aan komen. Maandag ga ik weer hard studeren, tot die tijd slaap ik veel en doe ik leuke dingen. Ik ben al flink bezig met het vergaren van nieuwe muziek. Het begon vrijwel direct na mijn decharge, toen mijn opvolger me het debuut van The Music cadeau gaf. Op de een of andere manier ademt hun muziek heel erg de sfeer van The Stone Roses uit en bovendien kan ik nu zoveel luisteren naar het pompeuze Float als ik maar wil. justine van elasticaDe volgende dag lag er een leuk en het thema ten spijt gelukkig niet al te droevig verzamelCD'tje van Mulan op de deurmat en kocht ik de eersteling van britpoplegende Elastica. Elastica trok ooit mijn aandacht door de stekelige single Waking Up (naar later bleek gebaseerd op een gejat riffje van The Stranglers) en de charmante verschijning van Justine Frischmann, wijlen de ex van Damon Albarn en Brett Anderson. Het debuutalbum complementeert zo'n beetje mijn britpopverzameling wat betreft het magische britpopjaar 1995. Al evenveel mijn aandacht trekken doet het Deense Under Byen, een Deense band die aankomende tijd door Nederland tourt en prima in het rijtje Sigur Rós, Mùm en Björk valt te scharen. Helemaal mijn ding dus! Hun plaat - al twee jaar oud, overigens - valt hier te beluisteren.

1 Comments:

  • At 7:21 p.m., Anonymous Anoniem said…

    eh, justine frischmann "wijlen de ex..."? zij is ver van "wijlen", ze is zo springlevend als het maar kan! in fact, er is net een reeks reis/architectuur programma's ('dreamspaces') op bbc world begonnen, onder andere gepresenteerd door deze fantastische voormalige elastica-frontvrouw! dus. :-)

    rivkadejonge.nl

     

Een reactie posten

<< Home