Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

28.4.03

Zo heel af en toe vind ik een band of artiest zo leuk, zo geweldig en zo subliem, dat er een ware persoonlijke hype ontstaat. De obsessie die daar aan gekoppeld gaat, drijft dan menigeen in mijn omgeving tot wanhoop, en reacties als 'jaha, nu weten we het wel' behoren dan opeens tot de orde van de dag. De vorige drie bands waarbij mij dit overkwam, waren Motorpsycho, Godspeed You Black Emperor! en At The Drive-In. Ik heb het gevoel dat het met Aereogramme wel 's dezelfde kant op zou kunnen gaan. Hun nieuwe album, Sleep and Release is prachtig. Sterker, de kippenvelmomenten zijn inmiddels niet meer op één hand te tellen. En dat terwijl ik hun vorige album, A Story In White, niet eens zo geweldig vind. De Schotten spelen binnenkort een aantal keer in Nederland en België. Ik denk dat ik de 27ste maar 's naar Ekko ga.

Tourdata:
wednesday 14 Hasselt, B MOD
thursday 15 Brussels, B AB
friday 16 Rotterdam, NL Waterfront
saturday 17 Den Bosch, NL W2
tuesday 27 Utrecht, NL Ekko
thursday 29 Amsterdam, NL Paradiso
friday 30 Gröningen, NL Vera

Ter download: een mp3 van Wood (van Sleep and Release).