Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

25.4.03

Ansichtkaarten van films. Sinds een tijdje behang ik mijn kamerdeur daarmee (wellicht post ik daar nog wel 's een foto van, ik heb immers vanmiddag weer een nieuwe batterij voor mijn fototoestel gekocht. Een tijdje geleden nam ik ergens een drietal kaarten mee van Lilja 4-ever, Open Hearts (Elsker dig for Evigt) en Ken Park, die inmiddels ook aan mijn deur hangen. De eerste twee films heb ik gezien en zijn meer dan goed bevonden. Ken Park zag ik woensdagmiddag, toen ik in Rotterdam was en een afspraak niet door bleek te gaan. Omdat ik opeens vrije tijd had, besloot ik in een internetcafe op te zoeken wat er in Venster/Lantaren draaide, en zo kwam ik bij Ken Park uit. Ik twijfelde nog even, maar omdat ik nog nooit een film van Larry Clark had gezien, besloot ik toch maar te gaan kijken. De film viel me uiteindelijk niet mee. De verwachtte stortvloed aan tienersex bleef (gelukkig) uit, alhoewel er wel een paar erg expliciete scenes bij zaten. Ik moet zeggen dat de film me nauwelijks greep. Af en toe gingen mijn gedachten uit naar veel betere (vergelijkbare) films als Magnolia, Happiness en Storytelling. Ken Park is vooral een momentopname van het leven van een aantal tieners, wiens ouders eigenlijk nog gekker zijn dan hun kinderen. Meer kon ik er niet van maken, toen ik anderhalf uur na aanvang naar de aftiteling staarde. Heeft iemand enig idee of de andere films van Clark wel echt de moeite waard zijn?