Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

21.4.03

Vroeger las ik regelmatig Vara's Hittekst op teletekst. Ik was ook best wel een teletekstjunk. Sinds ik 'online' ben gegaan, is dat steeds minder geworden. Maar Hittekst lees ik nog steeds wel, zo nu en dan. Vooral voor het slapen gaan. En ik haal er ook nog steeds wel nieuwtjes vandaan, alhoewel internet toch wel mijn belangrijkste informatiebron is geworden. Gisteren twee opvallende berichten op Hittekst gelezen:

Ten eerste het bericht dat Coldplay tijdens een concert een nummer van Blur heeft gecoverd. Niet zomaar een nummer, maar het nummer Sweet Song van Think Tank, Blur's nieuwe album dat over een aantal weken uitkomt. Opvallend, want dit nummer is nog niet eens uitgebracht en Blur heeft het zelf nog niet eens live uitgevoerd. Damon Albarn cs. waren dan ook niet echt te spreken over Coldplay's actie.

Daarnaast viel ook het bericht te lezen dat Leidsekade Live er volgend jaar mee op houdt. Leidsekade Live, gepresenteerd door Mark Stakenburg, is een wekelijks programma van 3FM waarin livemuziek centraal staat. Vooral een jaar of 5 geleden nam ik nog wel 's wat op. Zo heb ik Eels, jarenlang één van mijn grote favorieten, vooral door Leidsekade Live ontdekt. Eind 1996 speelde Eels namelijk in Paradiso (of de Melkweg) en omdat ik Novocaine For The Soul al kende en goed had bevonden, nam ik dat op. Ik luisterde het teepje naderhand best veel. Vooral Susan's House en de omgebouwde versie van Prince' If I Was Your Girlfriend (compleet met feedback en meer) maakten indruk. Niet lang daarna kocht ik Beautiful Freak en was een nieuwe favoriete band geboren. Nog even en er gaat weer een interessant radioprogramma verloren. De reden: "bezuinigingsmaatregelen van de overheid". Jammer.