Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

23.1.03

Gisteren gekocht, vandaag op repeat. Wat een gruwelijk goede plaat is het toch: B.R.M.C. van Black Rebel Motorcycle Club. Ik ben er misschien wat laat mee, maar met terugwerkende kracht haalt deze plaat mijn top 10 over 2001 nog wel. Hetgeen ik er zo goed aan vind is dat je heerlijk weg kunt dromen bij de lome muziek, om af en toe weer eens bij kennis te raken omdat de band gas terug neemt en de stuwende bas er volgens weer inknalt. Of omdat track 3, Whatever Happened To My Rock 'N' Roll, je 's heerlijk wakker schudt. Tijdens het wegdromen voel je je haast één met de muziek, alsof jij zelf een slonzig geklede mid-twintiger bent en op je motor door een grauw Amerikaans berglandschap rijdt. Een andere CD die ik meenam bij Plato - want het is weer eens uitverkoop - is Aerogramme's A Story In White. Niet echt een bekende naam, maar omdat ik ooit 's voor een DIY-CD van Stereo het nummer Zionist Timing (Placebo meets Mogwai, idd) gedownload had, en dat toch wel erg mooi vond, kon ik hem toch niet laten liggen. Zeker niet voor 4 euro.