Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

28.1.03

Een tijdje geleden begon ik me te interesseren in de wat meer industriele muziek, uiteenlopend van poppy (Nine Inch Nails) tot zeer ontoegankelijk (Merzbow). Onlangs had ik bij Plato Stahlwerksynfonie + Wahre Arbeit, Wahrer Lohn van Die Krupps besteld en gisteren kreeg ik een bevestigend mailtje dat ik de CD op kon halen. Die Krupps kende ik nauwelijks, maar Wahre Arbeit, Wahrer Lohn had ik eens gedownload en vond ik behoorlijk goed. Een duister aandoend liedje, dat wordt uitgevoerd met inderdaad een hoop staal. Mijn CD bevat het originele album Stahlwerksynfonie, de single WA, WL en een live-uitvoering van Stahlwerksynfonie. Het verbaasde me eigenlijk dat al deze muziek al in 1981 uitgebracht is, want het klinkt een stuk moderner voor mijn gevoel. Ik heb dat eigenlijk ook wel bij de muziek die Skinny Puppy halverwege jaren '80 uitbracht.