Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

2.12.04

Oor wordt een maandblad, las ik via de 3voor12nieuwsbrief. Als tijdschriftenjunk moest ik wel even slikken toen ik dat las. Gaat het dan zo slecht in bladenland? En muziekbladenland in het bijzonder? Alhoewel ik nu alleen nog maar heel af en toe een exemplaar koop, heb ik het toch nog wel goed voor met het blad dat ik altijd las in de bibliotheek van mijn middelbare school en uiteindelijk toch een zeker een jaar of 6 een abonnement op had. Gelukkig lees ik al snel dat het blad twee keer zo dik wordt, gevuld gaat worden met langere verhalen en zich minder gaat bezig houden met de actualiteit (want daar hebben ze nu een website voor). Eigenlijk stemt dat me wel tevreden, een beetje verdieping. Wie weet ga ik hem nu wel vaker dan af en toe kopen.

De gezamenlijke tour van Bettie Serveert en Voicst zit erop. In Hedon, Zwolle werd voorlopig het laatste concert gegeven en naar verluidt deed Voicst uiteindelijk nog even met met Bettie Serveert. Dat moet toch een mooie aanblik geweest zijn. Erg mooie foto's van Bettie in Hedon vind je bij Bullet-ray photography. Ondertussen stijgt en stijgt 11-11 in mijn virtuele jaarlijstje...

Waar ik reikhalzend naar uit kijk, is het nieuwe album van The Mars Volta. Deloused In The Comatorium was mijn plaat van 2003, al moet ik toegeven dat ik hem al een paar maanden niet gedraaid heb. Hoe dan ook, het nieuwe album schijnt in februari al te komen! En 23 februari staan ze sowieso in Paradiso.

Verder ga ik morgen naar The Delgados in de Basement in Nighttown. Ben erg benieuwd. Alhoewel ik de laatste tijd niet veel naar 'lieve liedjes'-muziek heb geluisterd, doet de verwijzing naar Belle & Sebastian op de Nighttown-site me min of meer watertanden. Ook Mogwai wordt genoemd als zijnde regiogenoot. En laat dat nu net de vorige band zijn die ik de Basement zag (april '99, gok ik).