Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

16.4.03

Afgelopen zaterdag was ik in het LVC, waar Caesar speelde. Aldaar had ik mijn eerste ontmoeting met enkele leden van de Caesar Mailinglist, waar ik nu alweer een jaar of 3, 4 bij zit. Het voorprogramma was Alamo Race Track, een andere band uit de Excelsior-stal (alhoewel ze op de website van Excelsior niet tussen de recording artists staan). Het volume stond hard en deed een beetje pijn aan mijn oren. De band speelde zeker niet slecht, maar helemaal mijn ding was het niet. Het laatste nummer was wel opvallend met een in Duits (?) gezongen intro en veel gehandklap. Verder moet ik toegeven dat het optreden van Alamo Race Track volledig aan mij voorbij ging en er derhalve weinig is blijven hangen. Hoe anders was dat met Caesar! Alhoewel het voorlaatste album Leaving Sparks (gruwelijk onderschat naar mijn mening) nauwelijks aan bod kwam, werd de zaal langzaam maar platgespeeld. Waar dansende mensen bij het vorige optreden van Caesar in het LVC een zeldzaamheid waren, veranderde ditmaal de voorste rijen in het publiek bij vlagen in een moshende massa. Het optreden ging van goed naar beter en eindigde fantastisch. Ik meen dat het mijn zesde keer Caesar was, maar van de keren dat ik ze gezien heb, was dit misschien wel het beste optreden! Hoogtepunten waren toch wel Visions Of Mars, My Loss, CIA en School, een Nirvana-cover waarbij Sem een goede Kurt Cobain-imitatie ten gehore bracht.