Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

10.4.03



"it's in the way that she poses,
it's in the things that she puts in my hair" [Obstacle 1 - Interpol]

Gisteren was ik bij Interpol in de Melkweg. Het voorprogramma was British Sea Power. British Sea Power had het podium versierd met takken, beestjes en de bandleden zelf liepen er ook niet in hun dagelijkse kloffie bij (althans, dat hoop ik voor ze). De muziek deed me weinig tot niets. Liedjes waren nauwelijks pakkend, en al helemaal niet samenhangend. Na een nummer of drie probeerde ik op de setlist te kijken om er achter te komen hoeveel ze nog zouden spelen. Ik kon het net niet zien, maar het meisje voor mij wist me te vertellen dat ze wel acht nummers gingen spelen. Aan haar houding te zien (ze stond met haar rug naar podium; door een box niet zichtbaar voor de band) vond ze de band nog minder leuk dan ik. Ik probeerde er nog wat van te maken, maar het laatste nummer, dat blijkbaar voor episch moest doorgaan, deed me verlangen naar Mogwai, die over een maand en nog wat dagen Amsterdam aandoen.

Interpol was wel goed. In het begin was het geluid (met name de zang) niet optimaal, maar het songmateriaal is zo verschrikkelijk sterk dat ik me daar nauwelijks aan kon storen. Toen de band zelf steeds losser werd, leek het optreden naar een hoger niveau getild te worden. Intussen was naast me een Engelstalige jongen dronken heen en weer aan het springen alsof we hier bij The Prodigy stonden. Het is dat hij zo af en toe een songtitel uit schreeuwde richting de band - zij het behoorlijk onverstaanbaar - anders zou ik hebben gedacht dat hij verdwaald was. Normalitair leiden dit soort figuren me maar af van de muziek, maar dat viel deze keer erg mee - gelukkig. Uiteindelijk vond ik het optreden wel goed, maar het voegt weinig toe aan het album. Tot die conclusie was ik de vorige keer (Paradiso, bovenzaaltje, vorig jaar ergens) ook al gekomen, dus ik denk dat ik een derde keer Interpol live voorlopig maar aan me voorbij laat gaan.

BTW: mocht het mensen zijn opgevallen dat er twee meisjes op het balkon mijn naam riepen (ik kon het op de tweede rij horen): dat was voor mij bedoeld. ;-)