Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

3.2.03

IFFR (3) Onze volgende film, het Argentijnse Tan de Repente draaide net als The Year Of The Devil in Luxor. Desalniettemin besloten we toch even naar Bakkerij Bart te lopen, om goedkope koffie en lunch te scoren. Toen we terugkwamen zat de zaal bijna helemaal vol, en moesten we het doen met een plekje ergens boven in de zaal. Tegen mijn verwachtingen in kon ik ook van grote afstand (het is net alsof je televisie zit te kijken) nog erg geboeid raken van een film. Tan de Repente bleek een film waarin de kwaliteit schuilde in de details. Discussies, maniertjes, blikken, gebaren, kleine gebeurtenissen. De rode lijn van de film was voor mijn gevoel niet bijster sterk. Twee lesbische meisjes, Mao en Lenin, ontvoeren Marcia, een beetje gezette lingerieverkoopster in Buenos Aires, en nemen haar mee naar zee, waar ze nooit geweest is. Lange tijd lijkt TdR een roadmovie, maar uiteindelijk beland het gezelschap bij een tante van e1n van de vriendinnetjes. E1nmaal daar gaat Mao (of was het nou Lenin?) toch met Marcia naar bed. Waarom Marcia hieraan begint is me een raadsel, want ze heeft totaan dit moment in de film duidelijk laten blijken dat ze absoluut niet op de avances van het lesbische tweetal zat te wachten. Voor mijn gevoel kwam de film niet echt los, maar omdat er best veel bijzondere dingen in gebeurden, heb ik hem toch nog 3 uit 5 gegeven.