Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

15.2.03

Door het maken van zo'n verzamel-CD trek je ook altijd wel een paar CD's uit je kast die je al in geen tijden meer hebt gehoord. Zo kwam opeens mijn hele Pulp-verslaving van een jaar of 6 geleden weer boven. Vooral in 1996 en 1997 was ik namelijk helemaal *idolaat* van de liedjes van Jarvis Cocker. Het is niet alsof ze mijn leven hebben gered, maar een van de eerste albums die ik aan mijn ex-vriendin uitleende was Different Class. Vriendschappen met andere Pulpfans werden gesloten. Separations op vinyl werd besteld uit Ierland. Elke keer weer harder en met meer verbetenheid dat refrein van Common People meeschreeuwen. Ze eindelijk live zien op Lowlands '01, wetende dat ik er in 1995 net te laat bij was. Toen speelde ze in Amsterdam, in de Melkweg (ik heb er een bootleg van: het was een mooi concert). De liedjes die ze begin jaren '90 maakten (Intro, Babies EP, His 'n' Hers) koester ik het meest, maar eigenlijk heb ik een zwak voor bijna elk nummer dat ze hebben uitgebracht.

Vanavond om zes uur stond de buurvrouw aan de deur. Of die muziek wat zachter kon...