Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

3.12.02

Het wordt steeds gezelliger daar in Antwerpen. Na de rellen van vorige week en het aanhouden van AEL-voorman Abou JahJah (hij is inmiddels weer vrij), blijkt er ook nog eens een Israelisch doodseskader op uit te zijn hem te vermoorden. Of het echt zo ver komt, weet ik niet. Alhoewel de vergelijking met Malcolm X zich onwillekeurig in mijn hoofd opdringt, kan het evengoed een verzinsel zijn om de Joodse samenleving alvast de zwarte piet toe te schuiven voor het ueberhaupt zo ver is. Alhoewel ik in beginsel begrip heb voor de AEL (ik kan me goed voorstellen dat ze de Antwerpse politie, waarvan 50% Vlaams Blok schijnt te stemmen, schaduwen), heb ik toch wel mijn ernstige bedenkingen over de middelen waarmee zij hun doelen willen bereiken. En langzamerhand dringt zich ook een andere vergelijking op. Die met Pim Fortuyn. Dat was naar mijn smaak ook een wolf in schaapskleren.