Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

9.10.02

Het is alweer bijna een week geleden, maar ik wilde toch nog even memoreren aan het geweldige concert dat Alec Empire vorige week gaf in de Amsterdamse Melkweg. Het was kort, maar krachtig. Het was machtig om te zien hoe de voorste linies na twee seconden Path of Destruction al massaal stonden te hakken. De adrenaline gierde zo hard door mijn lijf dat ik onrustig werd wanneer er ook maar even gas terug werd genomen. Het schijnt dat Empire ook nog een politieke boodschap heeft (zie de songtitels en andere cretologie), maar of het publiek daar echt notie van genomen heeft... Ik denk van niet, aangezien het welslagen van het 'inhoudsloze' gabberfeestje na afloop.

Er was overigens ook nog een voorprogramma: het Amerikaanse Cruxshadows. Het was me enigszins een raadsel waarom ze daar stonden, omdat hun ding van folk-achtige darkwave maar weinig raakpunten heeft met de takkeherie van Empire cs. Desondanks waren ze wel de moeite waard (alhoewel een beetje achterhaald misschien), en hadden ze toch ook een kleine fanschare in de zaal staan.