Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

16.9.02

Dit weekend weer 's wat films gehuurd. Naast de gewone gore en splatter en wat verantwoord Brits drama (Ken Loach) ook maar weer 's Natural Born Killers gezien. Ik herinnerde me deze film als veel te druk en kreeg er een beetje een tekenfilm-gevoel bij. Toch wilde ik hem nog 's zien omdat er ook muziek van Nine Inch Nails in zit, en ik die naderhand pas ontdekt heb. En guess what, deze keer zag ik wel in waarom Natural Born Killers volgens sommigen zo'n goede film is. Misschien was ik destijds ook niet al te erg op de hoogte van het soort van films waar Oliver Stone vooral bekend van is geworden: JFK, Platoon, Salvador enzo. Net als deze films is Natural Born Killers toch ook wel kritisch over de Amerikaanse cultuur, en dan met name de media. Het gezin van Mallory geportretteerd als zijnde een normale sitcom-familie en de fantastische rol van Robert Downey Jr. als presentator van een televisieprogramma over seriemoordenaars zijn hier toch wel het toonbeeld van. Ik heb me er in ieder geval erg bij vermaakt. En die muziek van Nine Inch Nails? Ach, die was niet veel interessanter dan de rest.