Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

17.9.02

Afgelopen zondag was ik in het Haarlemse, om 16 Horsepower te zien. Van vrienden had ik gehoord dat het nu wel 's tijd werd dat ook ik bekeerd werd tot de prachtige muziek van David Eugene Edwards, en zodoende bracht ik een bezoek aan "De Stad Als Podium". Half Haarlem leek uitgetrokken te zijn voor het behoorlijk gevarieerde programma, maar dat kwam vooral doordat er ook koopzondag was, zo bleek later. Aangezien wij er 's middags al waren, konden we ook nog Baby John meepikken. Baby John werd aangekondigd als de nieuwe coryfee uit de dEUS-stal, dus dat was wel wat voor ons. Ik weet niet wat de precieze relatie is tussen dEUS en Baby John, maar laatstgenoemde band was best leuk. Ik moest vooral denken aan de gekte van Stef Camiel Karlens en de discobeats van Das Pop. Het was allemaal niet heel erg origineel, maar zeker amusant. Na wat gegeten te hebben in een nabij gelegen eetcafe, was het dan zover. Nouja, bijna dan. Want 16 Horsepower begon zowat een kwartier te laat. Niet echt een ramp, natuurlijk. Jammer was wel dat ze er na een kleine veertig minuten alweer mee ophielden. Ik begon er net in te komen (ik herkende zelfs Clogger, ik weet me god niet waar ik dat van zou moeten kennen), maar jammer genoeg was het alweer afgelopen. Mijn vrienden beklaagden zich meer over het slechte geluid, maar daar had ik me vrij snel overheen gezet. Nouja, volgende keer maar gewoon een kaartje kopen voor een clubconcert, als het niet al te snel uitverkoopt tenminste!