Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

10.9.02

Wanneer ik een stukje wil typen over Signs en ik op de Internet Movie DataBase naar informatie zoek, valt het me meteen op dat ie in de IMDB top 250 staat. Lichtelijk overdreven, maar het is een recente film en zo gaat dat met recente films. Bovendien staat ie maar op #231 (oid.), dus over een maand of twee is ie er zowiezo wel uit. Desondanks is Signs een tamelijk sterke film, M. Night Shyamalan's derde kaskraker (na The Sixth Sense en Unbreakable) alweer. Het verhaal kent oog voor detail, doet soms wat/wel erg gekunsteld aan (als ik M. eens tegenkom, zal ik hem zeker De Aanslag van Mulisch aanraden), hangt met wat toevalligheden aan elkaar, maar weet ondanks alles te boeien en misschien nog wel meer dan dat. Als een ware Hitchcock (The Birds revisited) leidt M. Night ons naar het slot dat ditmaal niet zo verrassend is als dat van zijn eerdere films. Ondanks dat ik er een beetje een EO-gevoel aan overhield, liep ik met een aangenaam gevoel weer de bioscoop uit...