Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

22.6.04

Alhoewel ik de laatste tijd vooral naar electronische en 'lastige' gitaarmuziek (na-rock volgens sommigen) luister, is het me toch gelukt een top 10 van 'rechttoe-rechtaan'-gitaarplaten vast te stellen. Een criterium was wel dat ze in dit millennium verschenen moesten zijn, want in de jaren daarvoor luisterde ik verhoudingsgewijs veel meer naar dergelijke muziek. De top 10:

1. Interpol - Turn On The Bright Lites (2002)
2. At The Drive-In - Relationship Of Command (2000)
3. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand (2004)
4. JJ72 - JJ72 (2000)
5. ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead - Madonna (2000)
6. Cooper Temple Clause - See This Through And Leave (2001)
7. The Strokes - Is This It? (2001)
8. Placebo - Sleeping With Ghosts (2003)
9. The Von Bondies - Lack Of Communication (2001)
10. Aereogramme - Sleep And Release (2003)

Misschien valt het op dat The White Stripes er niet tussen staan. Daar heb ik dan ook geen CD's van. En eerlijk gezegd, zo goed vind ik ze nou ook weer niet... De recente platen van Delays (Faded Seaside Glamour) en The Veils (The Runaway Found) vind ik wel erg goed, maar die moeten eerst nog even bezinken.

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home