Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

29.6.04

Van de Oasis website:

"On 6th September 2004, Oasis release ‘Definitely Maybe – The DVD’ to commemorate the ten-year anniversary of this landmark album’s release.Celebrated as the best British album ever by Q Magazine in June 2004, ‘Definitely Maybe’ became the fastest selling debut album ever upon its release in August 1994."

Nu ben ik nooit zo'n heel grote Oasis fan geweest (ik heb de eerste twee albums en de single van Whatever), maar dat dat alweer 10 jaar geleden is... Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe ik in de zomer van 1994 naar mijn vakantiewerk fietste, met Definitely Maybe op mijn discman (ik kan me niet herinneren dat ik toen al een discman had, maar ik weet ook zeker dat ik Definitely Maybe nooit op tape en dus alleen maar op Cd heb gehad).

10 jaar geleden kroop ik nog elke maandagavond achter de buis om MTV's Hitlist UK te krijgen. Zo ontdekte ik britpop (ik moet bekennen dat ik uiteindelijk meer viel voor Pulp, Blur en Suede dan voor Oasis). In datzelfde jaar begon ik met het lezen van Oor en maakte ik via Siamese Dream kennis met de Smashing Pumpkins, jarenlang mijn favoriete band. Van een andere favoriete band, REM, kwam het nog altijd onderschatte Monster uit, en grunge beleefde met Soundgarden's Superunknown een laatste stuiptrekking. Via het nachtelijke radioprogramma Shock Radio (toen Rob Stenders nog leuk was) ontdekte ik voorzichtig dEUS. 1994, het jaar waarin ik mijn muzikale horizon begon te verbreden, ligt alweer een vol decennium achter me. Dat is eigenlijk best eng.

2 Comments:

  • At 7:43 p.m., Anonymous Anoniem said…

    oh, de goede oude britpop jaren... trouw elke week hitlist uk kijken en natuurlijk top of the pops.. en op mtv ook MTV's Most Wanted met Ray Cokes, want welke briljante band had hij nu weer in de studio.... dit brengt weer goede herinneringen terug..

    marianne

     
  • At 1:19 a.m., Anonymous Anoniem said…

    Ray Cokes heb ik nooit zo gekeken, wel 120 minutes en later Alternative Nation. Ik heb zo de mooiste muziek ontdekt. Zelfs Mogwai. :) Maar Hitlist UK was toch wel vaste prik. Elke maandagavond 18 uur, als ik me goed herinner!

    Herman

     

Een reactie posten

<< Home