Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

19.9.03

"Toch is het bloggen, het schrijven van weblogs, onder Leidse studenten niet bijzonder populair. Een van de weinigen die het toch doet is Herman Nijhuis, student psychologie en bestuurslid van Catena. Al meer dan twee jaar logt hij dagelijks, wekelijks of maandelijks zijn belevenissen op http://spaceshanty.blogspot.com. Voor hem geen hoogdravende ontboezemingen. ‘Ik wil vooral schrijven over dingen die ik leuk vind‘, aldus Herman. ‘Geen hele persoonlijke dingen, dat gaat mensen niet aan. Als ik andermans dagboeken lees op internet denk ik: dat wil ik helemaal niet weten van iemand.‘ Al wil ook hij wel vertellen van zijn gang naar de tandarts, vroeg opstaan en de carrieretest die hij deed (‘ik ben een intrapersonal thinker‘), meestal gaat zijn weblog over de films die hij heeft gezien, muziek die hij heeft gehoord en festivals die hij bezocht."

Het volledige stuk vind je hier. Voor de bijbehorende foto zul je toch echt het krantje zelf moeten lezen.