Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

31.7.03

Ik houd van veel soorten muziek, maar er is een wereld van verschil tussen leuke deuntjes (ik noem een Benny Benassi of een Madonna) of *echte* muziek die meer diepgaande emoties oproept. Sparklehorse, 16 Horsepower, je kent het wel. Ik heb nu een DJ gevonden die beide weet te combineren in de meest eclectische DJ-sets, te downloaden via - ik noem maar wat - Soulseek. Felix Da Housecat komt uit Chicago, timmert al zeker een decennium aan de weg, maar was bij mij lange tijd alleen maar bekend als het brein achter Silver Screen Shower Scene - overigens een bijzonder fijn nummer op te dansen. Dat hij, websiteloze electronica-DJ, meer in huis heeft, ontdekte ik via Excursions, een CD waar hij al mixend op tamelijk geniale wijze obscure en mindere obscure nummers tot een vloeiend lopend geheel smeedt. Zijn DJ-sets liggen in het verlengde van Excursions: soms hard, danweer uiterst breekbaar en veelal doorspekt met mooie vondsten (zo klinkt Moby's Go nergens meer naar sinds ik een set heb waarin Felix hiermee opent en er een geweldige beat op los laat. En 'Now That The Love Has Gone' roept zowaar wat emoties op.

Ik kan op zich wel een mooie set uploaden, maar weet iemand waar kan ik 90MB kwijt kan op het wereldwijde web?