Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

5.11.02

Het is een beetje laat, maar ik wilde toch nog iets schrijven over wat recente concerten waar ik heen ben geweest. Ten eerste was daar Venetian Snares, in de OCCII. Ik was nog nooit eerder in de OCCII geweest, maar voelde mede door de lage prijzen, het lekkere Tsjechische bier en de algehele sympathieke uitstraling, al snel op mijn plaats tussen het uiteenlopende publiek (die avond zag ik voor het eerst mensen in Zykklon en Underground Resistance T-shirts). De muziek begon met Fanny. Fanny trakteerde ons op een spervuur van flarden van aanlokkelijk klinkende beats. Het tempo van de afwisseling lag zo hoog, dat er nauwelijks op viel te bewegen, laat staan dansen. Na een uur maakte hij gelukkig plaats van Venetian Snares, en die wist wel raad met het mengpaneeltje en de CD's die hij meegenomen had. In tegenstelling tot Fanny, viel er nu wel te dansen. Alhoewel Venetian Snares in vergelijking met het voorgaande meteen vrij toegankelijk klonk, werd zijn set steeds dansbaarder. Waar in het begin noise nog een beetje de boventoon voerde, werd de nadruk naadloos verlegd naar drum 'n' bass, waarop het publiek redelijk loskwam. Even leek het optreden afgelopen, maar het laatste half uur werden we bedolven onder een deken van imposante tekno-achtige herrie, waarop het heerlijk dansen was.