Unburst Bubbles

"it's a crime i never told you 'bout the diamonds in your eyes"

24.2.03

Vandaag is het maandag. Niet zo maar een maandag, maar eentje waarop de stufi binnen kwam. En da's fijn, want dan kan ik mezelf eindelijk weer 's verwennen op een bioscoopje, een cd, een boek of iets anders om mezelf mee te vermaken.

De schade tot nu toe:

*1 kaartje voor Interpol, ergens in Amsterdam. Ik ben benieuwd wat ik ervan vind. Vorig jaar in het bovenzaaltje van Paradiso waren ze wel vrij goed, maar toen kende ik hun prachtige album nog maar net. Ik ben geneigd te zeggen dat hun optreden weinig tot niets toevoegde aan dat album, maar misschien zijn ze inmiddels gegroeid en spelen ze de pannen van het dak.

*1 kaartje voor The Libertines, in de oude zaal van de Melkweg. Ik ken The Libertines nauwelijks, alhoewel ik hun album wel thuis op de harde schijf heb staan. Ik heb er nog niet echt aandachtig naar geluisterd, maar wat ik er zo van gehoord heb, deed me erg denken aan The Clash. En ach, weer 's naar een concert met vrienden die je al in geen tijden meer gezien hebt kan natuurlijk nooit kwaad.

*2 CD's van The Verve: A Storm In Heaven + A Northern Soul. Mijn britpopvriendjes en - vriendinnetjes roepen al tijden dat ik me ook eens moest verdiepen in het vroegere werk van The Verve. Dat schijnt namelijk erg goed te zijn en bovendien kun je er goed op trippen. Dat deed Richard Ashcroft zelf ook, begreep ik uit een artikel van Oor dat ik eens las. Eens was vlak voor Pinkpop '98, waar ik The Verve live zag. Het was mijn enige keer, maar het kon me nauwelijks boeien. Terwijl Urban Hymns toch best een mooie plaat is. Nu luister ik naar A Northern Soul, maar ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Vanavond nog maar 's opzetten dus. De aanleiding voor dit alles is overigens de anti-Valentijns-CD van Nicole, waarop History - een van de allermooiste liedjes die ik de laatste tijd weer 's gehoord heb - staat. Het was voor mij de bekende spreekwoordelijke druppen om toch 's A Norther Soul te kopen. A Storm In Heaven kostte me maar 6 euro, dus die kon ik ook niet laten liggen.

Nu nog een bos bloemen voor mijn ouders kopen, en dan blijft de portemonnee weer dicht voor vandaag. :-)